ZOO slip issue #1 - Απρίλιος 1996


Μέχρι και τον Μάρτιο του 1996 το ΖΟΟ ήταν μερικές σελίδες εντός του περιοδικού ΠΟΠ+ΡΟΚ. Τον Απρίλιο έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα και το περιοδικό κυκλοφόρησε σαν ένθετο, αυθύπαρκτο περιοδικό εντός του ΠΟΠ+ΡΟΚ. Ήταν κάτι σαν τα σημερινά ένθετα περιοδικά που υπάρχουν μέσα στις εφημερίδες.

Στο εξώφυλλο του περιοδικού φιγουράρει ο (μέγιστος) Lou Reed με τα μαύρα του γυαλιά (σήμα κατατεθέν βλέπετε). Το σχετικό άρθρο εστιάζει στα έργα και τις ημέρες του πριν από τους Velvet Underground. Στο post αυτό παραθέτω και δύο φωτογραφίες από το αντίστοιχο άρθρο. Εξαιρετικά ενδιαφέρον κείμενο για το οποίο (όπως και για τα υπόλοιπα) σκοπεύω να ανεβάζω περισσότερες πληροφορίες. Προς το παρών σημειώνω ότι το άρθρο (με τίτλο "Πριν από τα βελούδινα χρόνια") ήταν του Νίκου Κοντογούρη. Highlight του άρθρου κατά τη γνώμη μου είναι η λίστα με τις πιθανές δισκογραφικές συμμετοχές του Lou Reed.

Κατά τα άλλα στο τεύχος αυτό συναντάμε ένα όμορφο κέιμενο της Λένας Σαϊτάνη για τους Stooges (a young person's guide to the Stooges) με κριτική των τριών lp τους. Bob Thiele και Gerry Mulligan έχουν την τιμιτική τους ενώ δύο κατά την ταπεινή μου άποψη είναι τα πραγματικά διαμάντια του τεύχους.

Το πρώτο είναι το δισέλιδο κείμενο του Μάνου Μπούρα για την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Postcard Records ενώ το δεύτερο (από όπου και η σχετική φωτογραφία) είναι το μονόστηλο του Δήμου Πασσά για το θρυλικό θέατρο συναυλιών Fillmore East.

Υπενθυμίζω στους παλιούς ότι έχουμε και την γνωριμία με τις - αφήνω το χαρακτηρισμό σε εσάς - στήλες nostalgia, r.i.p. και info freako (solo ο Νίκος Πετρουλάκης με τις απίστευτες πληροφορίες του). Σε αυτό το πρώτο τεύχος ο info freako απαντά στις εξής ερωτήσεις:
α) stones on 45 (ep's που έχουν κυκλοφορήσει οι Stones), και
β) mixed up (πληροφορίες για τους Magic Mixture).

Λοιπόν! Ξεθάψτε από την κούτα αυτό το τεύχος και εύχομαι καλή ανάγνωση!!!

10 comments:

Anonymous said...

Καλησπέρα! Από περιέργεια σήμερα έβαλα στο google αναζητηση "Περιοδικό ΖΟΟ" και βρέθηκα εδώ! Χαίρομαι πολύ που υπάρχει ένας δικτυακός τόπος για αυτό ο ιστορικής σημασίας κατά τη γνώμη μου περιοδικό, που προσωπικα λειτούργησε σαν εγκυκλοπαίδεια για έμενα και φυσικά έχω ακόμη τα 20 τεύχη του (το 21 μου το καβάτζωσε ένας συμφοιτητης ο μ... το 1999)! Όσο για το cdaki με τον Hendrix φυσικά το έχω αν εδνιαφέρεσαι για αντιγραφή!

Anonymous said...

Α, συγγνώμη που υπογράφω σαν ανώνυμος αλλά δεν εχω καποιο Blog ή κατι σχετικο. Αν ενδιαφέρεσαι για το cd μπορούμε να επικοινωνήσουμε μέσω e-mail. Θα προσπαθώ κιόλας κάθε τόσο να γράφω στο blog κανένα κειμενάκι με αφορμή παλιότερα άρθρα του ΖΟΟ. Ποιος ξέρει; Ίσως είναι μια καλή ευκαιρεία να προσελκύσουμε κι άλλα άτομα με κοινά μουσικά ακούσματα!

elifrac said...

Πολύ καλή προσπάθεια. Μπράβο.
Αν μπορείς να σκανάρεις κανένα τεύχος θα χαρώ να το δημοσιεύσω στο http:/e-bibliothiki.blogspot.com
Από ότι είδα από τα εξώφυλλα κάνεις καλή δουλειά στο σκαν.

Anonymous said...

Έχω όλα τα "κανονικά" τεύχη του ΖΟΟ -όχι τα αρχικά ένθετα στο ΠΟΠ & ΡΟΚ- και μπορώ να μοιραστώ τα CD με όποιον κάτι του λείπει, δεν πρόλαβα όμως το πρώτο! Το περιοδικό κατάφερα να το αγοράσω αργότερα αλλά χωρίς το CD. Μήπως διατίθεται κανείς να το μοιραστεί;

Anonymous said...

Να εισαι καλα φιλε που ξαναεφερες αυτο το καταπληκτικο περιοδικο στα σημερινα δρωμενα, και μακαρι να ανεβασεις κανενα τευχος σε pdf.

Δυστυχως δεν μου εχει μεινει κανενα τευχος, και εχω δυο μονο CD (ουσιαστικα ενα), τα Stoned to the Bone (με τις διασκευες που εκαναν διασημες οι Rolling Stones, και το One more for the road. Σε αυτο το δευτερο, μου λειπει το CD (καπου παραπεσε η ξεχαστηκε σε κανενα αμαξι φιλου). Αν το εχει κανενας και δεν του κανει κοπο να το αντιγραψει η να κανει κανενα rip, ας στειλει ενα μυνημα στο pvrytube@gmail.com. Θα ειμαι ευγνωμων.

Anonymous said...

Γειά σας αγαπητοί και ωραίο blog. Ψάχνω κάτι πολύ συγκεκριμένο και είμαι σίγουρος ότι κάποιος από εσάς μπορεί να με βοηθήσει.

Μήπως ξέρει κανείς σε ποια δύο τεύχη του ZOO (αριθμός τεύχους και ημερομηνία) υπήρχε το αφιέρωμα του Κοντογούρη στους MC5; Το έχω από τότε σε φωτοτυπία αλλά όταν το φωτοτύπησα αμέλησα να σημειώσω αριθμό τεύχους.

Το χρειάζομαι για να έχω ακριβή βιβλιογραφικά στοιχεία, καθώς παραπέμπω στο αφιέρωμα σε ένα άρθρο που γράφω. Αν ξέρει κάποιος τους αριθμούς των τευχών, τον παρακαλώ πολύ να επικοινωνήσει μαζί μου στο bgtrnm@yahoo.com.

Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά.

ΒΙΒΛΙΟΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ said...

Τα τεύχη του Zoo που περιέχουν τα άρθρα του Νίκου Κοντογούρη για τους MC5, έναι τα εξής: τεύχος 19, Νοέμβριος 1999 και τεύχος. 20, Δεκέμβριος 1999

Anonymous said...

προσφερω εως 150 ευρω για το πρωτο ενθετο ΖΟΟ και εφόσον ειναι σε καλη κατασταση
οποιος το εχει και ενδιαφερεται ας στειλει μειλ στο
hmaria1974@hotmail.gr

rorakias said...

Δεν ξέρω αν σε ενδιαφέρει ακόμη, αλλά έχω όλα τα τεύχη, όπως κ φυσικά όλα τα cd's που τα συνόδευαν, άρα κ αυτό του Hendrix.

Anonymous said...

Για τον φίλο που ψάχνει το 1ο ένθετο του zoo (με εξώφυλλο τον Lou Reed): Το έχω σε πολύ καλή έως άριστη κατάσταση. Αν ενδιαφέρεσαι ακόμα, στείλε μειλ στο: sydbar1967@yahoo.gr

Ευχαριστώ